
Hoe zorg je ervoor dat jouw merk bij gebruikers blijft hangen? Hoe maak je daadwerkelijk indruk en creëer je een impressie? In deze blog gaan we het hebben over Instant Experience Adverenties die je kunt gebruiken voor Facebook en Instagram
Misschien heb je het op Facebook of Instagram al wel eens voorbij zien komen: korte filmpjes of een reeks aan afbeeldingen over een bepaald product. Facebook geeft je met de Instant Experience advertenties de mogelijkheid om de afstand tussen een product en klant nog verder te verkleinen; in een ‘instant’ kunnen gebruikers door te swipen of door hun mobiel te kantelen, foto’s en video’s bekijken. En dit is allemaal te realiseren in maar één advertentie! Super gemakkelijk, dus.
Verschillende advertentie vormen
Er vallen verschillende soorten advertenties onder de Instant Experience advertenties. Dat wil zeggen dat je op meerdere manieren en met meerdere advertenties een impressie kunt achterlaten voor de klanten. We kennen allemaal de standaard Facebook advertentie met één afbeelding en een stukje tekst, maar daarnaast bestaan er ook de carrousel advertenties, collectie advertenties/product tagging advertenties en de Instant Experience advertenties. Geen idee wat dit inhoudt? We nemen je er graag in mee!
Ben jij klaar om op te vallen
op een manier die bij jou past?
Standaard advertentie
De standaard advertentie is binnen Facebook de advertentie die door bedrijven het vaakst gebruikt wordt. Het is namelijk ook erg eenvoudig. Het enige wat je nodig hebt is een foto van kwaliteit en goede content om gebruikers geïnteresseerd te maken in je dienst of product. Naast een foto kun je ook een video, diavoorstelling en Gif’s gebruiken voor de standaard advertentie.
Carrousel advertentie
Deze advertentie is een uitkomst voor bedrijven die meer willen laten zien dan één afbeelding per advertentie. Je kunt met de carrousel advertentie veel meer vertellen over je dienst of product door meerdere afbeeldingen toe te voegen. Een slider van foto’s is dus ideaal als je een collectie van een product wilt aanbieden. Deze bestaat uit een brede afbeelding die in 3 of 4 afbeeldingen is opgedeeld. Door het gebruik van sliders heb je de creatieve vrijheid en zorg je voor meer interactie met de klant. Je geeft namelijk in één oogopslag een totaal overzicht.
Wil je meer weten? Neem dan snel contact op!