De 360° aanpak
van BURO210

Marketingacties die niet op elkaar afgestemd zijn of te ‘ad hoc’ voelen, te laat inspelen op de kansen die events met zich meebrengen (met “volgend jaar een nieuwe poging” als frustrerende conclusie) of simpelweg dat knagende gevoel dat er meer resultaat zou moeten komen uit je investering in tijd én budget…

Herken je dit gevoel?

BURO210 heeft een 360° aanpak ontwikkeld om jou te helpen je marketing verder te professionaliseren. Een verlengstuk van je marketingteam, of dat nu uit één (of zelfs: geen…) persoon bestaat, of je de belangrijkste kwaliteiten eigenlijk al in huis hebt in de vorm van een klein team. We leveren de missende disciplines wanneer er specifieke kennis mist en extra ‘handjes’ als je simpelweg harder wilt gaan dan met de capaciteit van je huidige team mogelijk is.

Van advies tot uitvoeren: we zoeken samen de toegevoegde waarde om tot een allround aanpak te komen. In de ideale wereld nemen we je mee in het gehele proces, maar we zijn nuchter genoeg om te snappen dat het doorlopen van alle fases geen doel op zich is. Samen brengen we via onze 360° methode precies in kaart wat er kan bijdragen aan het behalen van jouw marketing- of salesdoelstellingen.

Dit vinden we belangrijk!
  • We werken met wat beschikbaar is en ‘nog even mee kan’. Goed is goed, we houden niet van kapitaalvernietiging.
  • We houden wél van resultaatgericht denken: wat is er écht nodig voor het behalen van jouw doelstellingen? We zoeken naar kleine verbeteringen met grote impact.
  • Er is geen pauzeknop in jouw organisatie, dat betekent dat we óók in het begin van een samenwerking altijd naar de ‘verbetering 1.0’ zoeken, om vast meters te maken in aanloop naar échte optimalisatie die soms wat langer duurt. “Verbouwen met de winkel open”, noemen we dat bij BURO210 ook wel.

Dan tot slot

De wereld van online ontwikkelt zich snel, heel snel. Behoeftes veranderen, net als je jaardoelstellingen. De concurrentie slaapt nooit en algoritmes en mediaplatformen veranderen. Een aanpak die je het ene moment succes oplevert, kan dus morgen ingrijpend veranderen.

Daarom geloven we in risicospreiding: een mix van verschillende disciplines, kanalen en acties zorgt ervoor dat we samen behendig door de verschillende trends en ontwikkelingen navigeren, op jacht naar optimaal resultaat met een combinatie van kanalen die ons hier gaat brengen.

  • Merkpositionering

    Missie, visie, purpose, Unique Selling Points: ietwat vage termen en tóch de bouwstenen van je merk. We houden niet van eindeloze ‘heidagen’ om de termen volledig uit te werken in dikke documenten, maar vinden het wel belangrijk dat helder is wat jullie plek in de markt is. Zonder positionering, doelstelling, doelgroep of boodschap geen succesvolle marketingaanpak. Is niet duidelijk waarom klanten voor jouw bedrijf moeten kiezen boven een concurrent? Dan snapt je doelgroep dit waarschijnlijk ook niet en loop je klanten mis.

    Je merkpositionering kan veranderen, maar is bedoeld om richting te geven aan plannen voor de lange termijn. Houd je merkpositionering daarom iedere 5-10 jaar opnieuw tegen het licht en schaaf alleen bij wanneer nodig.

    Shortcut

    Merkpositionering

    Al precies helder waar je bedrijf voor staat en wat jullie doelstellingen zijn? Super, dan heeft deze fase mogelijk geen begeleiding nodig. Op naar de creatieve invulling!

  • Visuele identiteit

    Op de stevige basis die gelegd is met de merkpositionering, bouwen we verder met het ontwikkelen (of aanscherpen) van de visuele identiteit. Er wordt een doorvertaling gemaakt van hetgeen jullie willen uitstralen naar concrete visuele elementen, zoals kleuren, vormen en typografie. Diverse onderdelen komen bij elkaar in een samenhangend geheel dat jouw merk uniek en herkenbaar maakt: iets dat goed van pas komt in de latere fasen.

    De visuele identiteit ontwikkelt zich gemiddeld iedere 3-5 jaar door. Soms met een rigoureuze rebranding, veel vaker met een kleine restyling van het logo.

    Shortcut

    Visuele identiteit

    Logo: check, kleurgebruik: geen veranderingen nodig, typografie en tone of voice: helemaal op orde? Gefeliciteerd, we kunnen deze fase overslaan!

  • Merkuitingen

    In deze fase gaan we aan de slag met het ontwikkelen van materialen en uitingen. Of het nu gaat om het ontwerpen van een website, e-mailhandtekeningen of sjablonen voor sociale media; we zorgen ervoor dat alles precies aansluit bij de identiteit van jouw merk.

     

    De merkuitingen veranderen gemiddeld iedere 1-3 jaar mee met de veranderende behoefte van de doelgroep. Reclamebanners kunnen per campagne veranderen, terwijl sommige merkuitingen (zoals een website, de pandbelettering of beursstands) vaak jaren mee gaan.

    Shortcut

    Merkuitingen

    Zelf alle uitingen al beschikbaar óf eigen designers in dienst? Geen enkel probleem, we adviseren graag of werken met het materiaal dat jullie aanleveren. Op naar de marketingfase!

  • Marketing

    Opvallend genoeg sneeuwt de fase die continu aandacht zou moeten krijgen, de marketingfase, vaak onder doordat bedrijven blijven hangen in de voorgaande fases.

    Zonde, want… Onze visie? Pas in deze fase gaan alle voorgaande inspanningen en investeringen renderen, want pas in de marketingfase (ook wel promotiefase) komen de merkuitingen waar zo hard aan is gewerkt in aanraking met je doelgroep. Dit kan organisch (bezoekers weten de weg naar je website of pand al te vinden en zien daar jullie vernieuwde marketing), maar bij BURO210 helpen we graag een handje met onder andere het adverteren binnen Google en via social media kanalen als LinkedIn en Meta (Facebook en Instagram).

    Oftewel: in deze fase helpen we bedrijven doorlopend in de spotlight van hun doelgroep te komen én bezoekers te laten converteren naar lead, klant, of sollicitant.

    Shortcut

    Marketing

    [⚠️ ERROR: shortcut niet gevonden] Een gevleugelde uitspraak bij BURO210? Marketing is nooit klaar. Adverteren (of andere marketingacties), meten/analyseren, optimaliseren en opnieuw testen is het advies. Frequentie, focus, budget en geleverde inspanningen kunnen per periode veranderen, maar de vindbaarheid en zichtbaarheid van je merk verdienen altijd structurele (360º) aandacht!

Merkpositionering

Visuele identiteit

Merkuitingen

Marketing

  • Merkpositionering

    Missie, visie, purpose, Unique Selling Points: ietwat vage termen en tóch de bouwstenen van je merk. We houden niet van eindeloze ‘heidagen’ om de termen volledig uit te werken in dikke documenten, maar vinden het wel belangrijk dat helder is wat jullie plek in de markt is. Zonder positionering, doelstelling, doelgroep of boodschap geen succesvolle marketingaanpak. Is niet duidelijk waarom klanten voor jouw bedrijf moeten kiezen boven een concurrent? Dan snapt je doelgroep dit waarschijnlijk ook niet en loop je klanten mis.

    Je merkpositionering kan veranderen, maar is bedoeld om richting te geven aan plannen voor de lange termijn. Houd je merkpositionering daarom iedere 5-10 jaar opnieuw tegen het licht en schaaf alleen bij wanneer nodig.

    Shortcut

    Marketing

    [⚠️ ERROR: shortcut niet gevonden] Een gevleugelde uitspraak bij BURO210? Marketing is nooit klaar. Adverteren (of andere marketingacties), meten/analyseren, optimaliseren en opnieuw testen is het advies. Frequentie, focus, budget en geleverde inspanningen kunnen per periode veranderen, maar de vindbaarheid en zichtbaarheid van je merk verdienen altijd structurele (360º) aandacht!

  • Visuele identiteit

    Op de stevige basis die gelegd is met de merkpositionering, bouwen we verder met het ontwikkelen (of aanscherpen) van de visuele identiteit. Er wordt een doorvertaling gemaakt van hetgeen jullie willen uitstralen naar concrete visuele elementen, zoals kleuren, vormen en typografie. Diverse onderdelen komen bij elkaar in een samenhangend geheel dat jouw merk uniek en herkenbaar maakt: iets dat goed van pas komt in de latere fasen.

    De visuele identiteit ontwikkelt zich gemiddeld iedere 3-5 jaar door. Soms met een rigoureuze rebranding, veel vaker met een kleine restyling van het logo.

    Shortcut

    Marketing

    [⚠️ ERROR: shortcut niet gevonden] Een gevleugelde uitspraak bij BURO210? Marketing is nooit klaar. Adverteren (of andere marketingacties), meten/analyseren, optimaliseren en opnieuw testen is het advies. Frequentie, focus, budget en geleverde inspanningen kunnen per periode veranderen, maar de vindbaarheid en zichtbaarheid van je merk verdienen altijd structurele (360º) aandacht!

  • Merkuitingen

    In deze fase gaan we aan de slag met het ontwikkelen van materialen en uitingen. Of het nu gaat om het ontwerpen van een website, e-mailhandtekeningen of sjablonen voor sociale media; we zorgen ervoor dat alles precies aansluit bij de identiteit van jouw merk.

     

    De merkuitingen veranderen gemiddeld iedere 1-3 jaar mee met de veranderende behoefte van de doelgroep. Reclamebanners kunnen per campagne veranderen, terwijl sommige merkuitingen (zoals een website, de pandbelettering of beursstands) vaak jaren mee gaan.

    Shortcut

    Marketing

    [⚠️ ERROR: shortcut niet gevonden] Een gevleugelde uitspraak bij BURO210? Marketing is nooit klaar. Adverteren (of andere marketingacties), meten/analyseren, optimaliseren en opnieuw testen is het advies. Frequentie, focus, budget en geleverde inspanningen kunnen per periode veranderen, maar de vindbaarheid en zichtbaarheid van je merk verdienen altijd structurele (360º) aandacht!

  • Marketing

    Opvallend genoeg sneeuwt de fase die continu aandacht zou moeten krijgen, de marketingfase, vaak onder doordat bedrijven blijven hangen in de voorgaande fases.

    Zonde, want… Onze visie? Pas in deze fase gaan alle voorgaande inspanningen en investeringen renderen, want pas in de marketingfase (ook wel promotiefase) komen de merkuitingen waar zo hard aan is gewerkt in aanraking met je doelgroep. Dit kan organisch (bezoekers weten de weg naar je website of pand al te vinden en zien daar jullie vernieuwde marketing), maar bij BURO210 helpen we graag een handje met onder andere het adverteren binnen Google en via social media kanalen als LinkedIn en Meta (Facebook en Instagram).

    Oftewel: in deze fase helpen we bedrijven doorlopend in de spotlight van hun doelgroep te komen én bezoekers te laten converteren naar lead, klant, of sollicitant.

    Shortcut

    Marketing

    [⚠️ ERROR: shortcut niet gevonden] Een gevleugelde uitspraak bij BURO210? Marketing is nooit klaar. Adverteren (of andere marketingacties), meten/analyseren, optimaliseren en opnieuw testen is het advies. Frequentie, focus, budget en geleverde inspanningen kunnen per periode veranderen, maar de vindbaarheid en zichtbaarheid van je merk verdienen altijd structurele (360º) aandacht!

Nieuwsgierig naar onze 360° aanpak voor jouw bedrijf?

 

We laten je graag zien waar je kansen laat liggen en hoe je deze zo kosteneffectief mogelijk kan grijpen.

 

Dus: een volledige 360° aanpak, of een paar puntjes op de i? Eenmalig advies, of structurele ondersteuning? Voor elk doel (en budget) zijn er mogelijkheden!

 

Benieuwd?