Kick Collection
Betaalbaar design bij Kick Collection
Over
Kick Collection
De kans is groot dat jij ze, net als wij, ook in je huis hebt staan: de velvet stoelen van Kick Collection! Kick biedt originele design meubelen tegen hoge kwaliteit en voor een eerlijke prijs. Met een eigen productieproces en een enorme voorraad aan meubels, kan je er altijd terecht voor jouw ideale inrichting! Zo maken zij een uniek interieur voor iedereen toegankelijk.
De vraag en de aanpak
Als vooruitstrevende partij die altijd meeveert op de nieuwste trends in interieurstijlen werd het in 2021 tijd voor een nieuwe webshop. Kick was van mening dat deze achterbleef ten opzichte van de doelen die ze hadden. De zoektocht naar een hechte partner die zowel de ontwikkeling, het onderhoud en de doorontwikkeling zou moeten realiseren, was begonnen. Met die wens trok Kick dan ook al snel bij ons aan de bel. Binnen no-time zaten we met elkaar om tafel. Daarbij doken we dieper in over de wens van een nieuwe webshop en de invulling van de samenwerking.
Een aantal vereisten waren een gebruiksvriendelijke en conversiegerichte webshop. Deze moest naadloos aansluiten op hun merkidentiteit en doelen. Daarnaast wilden ze periodiek op de hoogte blijven van alle ontwikkelingen. Je begrijpt: voor Kick heel wat anders dan normaal en voor ons dagelijkse koek.
In een nauwe samenwerking tussen Kick en onze 210’ers zijn we aan de slag gegaan met het ontwerp van de webshop. Door middel van efficiënt ingevulde meetings waarbij iedereen zijn of haar eigen rol had, wisten we vrij snel een definitief ontwerp te realiseren. Tijdens dit ontwerp waren er ook een aantal marketeers van BURO210 aangesloten. Zo wisten we zeker hoe we de webshop zo conversiegericht mogelijk in konden steken. Een samenwerking tussen de klant én onze verschillende afdelingen: design, development, online marketing is hoe we ze graag vaker zien!
Na alle puntjes op de ‘i’ te hebben gezet, zijn onze Magento developers hard aan de slag gegaan met de realisatie van de webshop. Daarbij wordt constant rekening gehouden met het voorkomen van overbodige code. Zo leveren we een overzichtelijke en snelle webshop op. Na het bouwen was het tijd om de webshop van Kick te vullen met content, zoals tekst, afbeeldingen en producten. Hierna was het de hoogste tijd voor de lancering van de nieuwe webshop van Kick!
Benieuwd naar jouw mogelijkheden? Laten we eens kennismaken en vrijblijvend sparren!
Het resultaat
Door een efficiënte aanpak en twee betrokken partijen konden wij een gebruiksvriendelijke, overzichtelijk en conversiegerichte webshop opleveren. Deze sluit volledig aan bij de huisstijl van Kick en zorgt opnieuw voor een frisse uitstraling! Daarnaast hebben we korte lijntjes doordat we één vast aanspreekpunt hebben aangewezen voor Kick én we periodieke meetings hebben. Tijdens die meetingen houden we Kick up-to-date, adviseren we ze in mogelijkheden, stellen we nieuwe doelen en delen we resultaten!
De huidige samenwerking
Dankzij de ambitieuze plannen van Kick zijn we onlangs een SLA (Service Level Agreement) met elkaar aangegaan. Via deze samenwerkingsmethode kunnen we continu blijven doorontwikkelen aan de webshop. Daarom reserveren we elke maand tijd voor begeleiding en nieuwe werkzaamheden. Elk kwartaal evalueren we de voortgang en stellen we plannen op voor het volgende kwartaal. Zo streven we ernaar om maximaal rendement uit de webshop te halen.
Onze developers werken nauw samen met onze ontwerpers om de huisstijl te bewaken. Daarnaast betrekken we ook onze marketing collega’s om zich te ontfermen over de conversiegerichtheid van bepaalde elementen als dat nodig is. Om je een klein inkijkje te geven hoe een dergelijke migratie (doorontwikkeling) eruit ziet, hebben we hieronder een screenshot geplaatst met een before en after van de productpagina van Kick:
Wil je meer weten over het SLA (Server Level Agreement)? We geven je graag wat meer informatie.
Toelichting van de werkzaamheden
Recent is de productpagina binnen de webshop op de schop gegaan. Het doel daarbij was om deze pagina rustiger en overzichtelijker te laten ogen. Om die reden is ervoor gekozen om minder tekst te gebruiken. Ook is de titel van het product verkleind, zijn er bulletpoints toegevoegd en is er een sub conversie toegevoegd waarin we mensen activeren naar de winkel toe te gaan.
Het werpt zijn vruchten af! Sinds de doorontwikkelingswerkzaamheden is de online omzet met 37% toegenomen en is het conversiepercentage met 45% gestegen.
Heb jij ook het gevoel dat er meer uit jouw online marketing activiteiten te behalen valt? Laten we brainstormen over jouw mogelijkheden!
Deze toppers hebben dit
mogelijk gemaakt
Samen jouw webshop (door)ontwikkelen?
We nodigen je graag uit voor een vrijblijvende kennismaking.